Arkistot vuoden mukaan: 2013

Vappu 2013



Vielä tovi menee ennen kuin vesille pääsee… Odotellessa levitimme tänään merikartan pöydälle, pistimme kulmapainoiksi vappuherkkuja ja aloitimme lomasuunnitelmien tekemisen.

Sunnuntaiajelulla venesatamassa

image

Poikettiin satamassa koko perheen voimin. Kaidetolpat olivat jääneet eilen kiireessä laittamatta paikalleen. Nyt nekin ovat sijoillaan. Irroitin maavirran, joka oli eilisestä lähtien kytkettynä. Akut olivat latautuneet hyvin.

Huomasimme, että vahauksessa ja muissakin askareissa käytetty työpukki oli poissa. Kiertelimme telakka-alueella ja löytyihän se pukki. Olisiko ollut jollakin lainassa.

Peitto pois

image

Peite on nyt kuorittu pois ja peitetelinekin purettu. Mamarosa on tosiaan telakoitu masto pystyssä tällä kertaa. Maston kaataminen on tässä veneessä sen verran iso projekti, ettei siihen tule ryhdyttyä ihan joka vuosi.

Naapuri näytti maalailevan pohjaa ja muutaman muunkin veneen kimpussa oli väkeä, mutta muuten oli Veneilykeskuksessa vielä hiljaista. Peite oli vielä melkein kaikissa veneissä päällä. Huoltorakennus oli lukossa eikä vettäkään vielä ollut kytketty päälle.